Hutovo blato (ptičji rezervat)

Hutovo blato je Nacionalni park na jugu BiH. Poznatiji je kao ptičji rezervat. Prostire se na području Čapljine i Stoca. Dijeli se na Donje i Gornje Hutovo blato. U lokalitetu parka je nekoliko jezera: Orah, Drijen, Deransko, Jelim, Škrka i Svitavsko jezero koje je nastalo umjetnom akumulacijom. Sva ova jezera međusobno su povezana kanalima i jarugama.Rijeka Krupa je otoka Deranskog izvora i jedinstvena je zato što teče u oba smjera.
Davne 1971 godine uvršteno je u „Popis močvara od međunarodnog značaja“. Međunarodni savjet za zaštitu ptica 1998 godine uvrstio ga je u listu Međunarodno važnih staništa ptica.
Ovaj park se smatra jednim od najvećih zimovališta ptica u Evropi.

Pitali su me:
-Otkud ti uopšte ideja da ideš tamo?!!
-Kakva ideja nisam imala pojma niti sam to planirala. Kada sam pisala ovaj projekt planirala sam da jedan njegov dio bude posvećen Nacionalnim parkovima u BiH. Gugl je bio taj koji mi je ponudio Hutovo blato kao opciju. Zbog velike udaljenosti riješili smo da krenemo odmah poslije ponoći, ne bili imali više vremena za obilazak planiranih destinacija.
U ranim jutarnjim časovima stigli smo u Mostar. Taman na vrijeme za jutarnju kavu. Popili smo je u jednom kafeu pored starog mosta. Poslije kafe, umivanja i osvježavanja prošetali smo starim gradom.
Nismo zaboravili posjetiti ni spomenik Aleksi Šantiću.
Kako nisam znala baš mnogo o ovom području i njegovoj okolini, ponovo sam se posavjetovala sa guglom. Ovaj put pitala sam:
-Šta posjetiti u Hutovu i njegovoj okolini? Da bih se uvjerila koliko su informacije s interneta tačne odmah po dolasku sam posjetila upravu parka. Bili su zaista ljubazni. Organizovali su nam obilazak jezera brodićem. Ne zovu oni zalud jednu od ponuda „Foto safari“. Osjećala sam se baš tako, kao da sam u nekoj drugoj zemlji na nekom drugom kontinentu. Zaista je nestvarno.
Turistička ponuda u ljetnom periodu
Foto safari obuhvata vožnju brodicama. Posjetiocima daje mogućnost posmatranja ptica i uživanje u prirodi. Vožnja traje oko sat vremena i kružnog je karaktera. Poslije vožnje obližnji motel organizuje ručak.
Smještaj hotel Park na brežuljku Karaotok jedini je na lokalitetu parka. Postoje naravno smještajni objekti u Stocu i Čapljini. To ipak nije isto.
Ovaj hotel u dogovoru sa posjetiocima organizuje različite aktivnosti kao što su:
Ručak u prirodi, a meni je prilagođen željama posjetilaca.
Potraga za blagom po jezerima Hutova blata, aktivnost koja je također organizovana iz uprave hotela. Kao dio tim bilding ponude.
Trka brodicama još jedna tim bilding aktivnost u organizaciji uprave hotela.
Sportske pripreme, na prostoru parka postoji fudbalski teren koji bi mogao biti pogodan za pripreme ekipa. Doduše još uvijek je u „zimskom odijelu“ trebalo bi ga bar pokositi.
Iznajmljivanje bicikala. Moguće je iznajmiti bicikla za vožnju stazama oko jezera.
U zimskom periodu osim posmatranja ptica i uživanja u prirodi dostupna je:
Edukativna staza koja obuhvata šetnju stazama oko osam jezera. Postavljene su osmatračnice za posmatranje ptica. Izgrađena je zgrada u kojoj će biti smještena botanička i ornitološka zbirka. Ne bi li se doprinijelo kvalitetu nastave u prirodi.
Sportski ribolov Za korištenje ove usluge plača se godišnja dozvola. Na gornjem dijelu Krupe organizuje se ribolov na jegulju. Taj ribolov je kontrolisan. Sportski ribolov je u donjem dijelu i dozvoljen je samo iz čamca, uz pomoć trske, određenog broja udica i dva mamca. Prema procjeni količina ribljeg fonda je 120 kg po hektaru.
Biljni i životinjski svijet.
Vode parka su bogate ribljim fondom . U njima ima 22 vrste riba iz 12 porodica. Među njima je i nekoliko endemskih. Vode Hutova blata su povezane sa Jadranskim morem preko rijeka Krupe i Neretve. Tako da je na lokalitetu parka moguće naći i neke vrste riba koje borave u slanoj vodi. Lokvanj, rogoz trska i šaša smjenjuju se u vodenim i močvarnim površinama parka.
Evidentirane su 163 vrste ptica. Na šumskim i livadskim predjelima najviše su rasprostranjeni: jasen, hrast, vrba, brijest, joha, kupina, dud, mrtva kopriva i djetelina.
Sjela sam na obalu jezera zažmirila, opustila se i oslušnula tišinu. Zvučala je baš ovako:

Kalendar događaja
Nisam uspjela dobiti informacije o događajima i manifestacijama koje se održavaju na ovom lokalitetu. Iz Uprave parka su nam obećali dostaviti kalendar dešavanja, ali još uvijek nisu. Ovaj dio će biti naknadno ažuriran.
Kako je ovo posljednje u nizu putovanja vezano za ovaj projekt riješila sam da se opustim i proširim rutu putovanja za još nekih 150 km. Te smo tako prvo posjetili Villu Rustica u Čapljini. To je danas restoran, a nekad jedan od spomenika rimskog doba.
U neposrednoj blizini se nalaze ostatci kasnoantičke vile Mogorjelo. Još od srednje škole vučem onaj gen za arheologiju. Ovakva mjesta me privlače ko magnet, a Hercegovina ih je čini mi se prepuna.
Prvi put sam imala priliku da posjetim i Konjički klub. Naravno da sam viđala konje imala sam priliku i da ih jašem, ali nikada prije nisam bila ovakvom mjestu. Neobično je i odlično uređeno.
Vjerski turizam je izrazito razvijen u ovom kraju. Posjetili smo obilježja ovoga kraja vezana za sva tri naroda. Toliko priča sam čula vezano za Međugorje. Volim da tumačim religiju na sebi svojstven način. To pomalo odudara od onog dogmatskog učenja. Dok sam se pela stazom do križa mislila sam:
-Ponovo idem čudnim putem.
-Zašto sad čudnim pomislit ćeš? Morala sam samo gledati samo onaj cilj prema kojem idem. Svakim skretanjem pogleda gubila bih ravnotežu i postojala je mogučnost da padnem. Do mene je bilo hoću li se pribrati i nastaviti dalje. Zvući poznato. Isto je i u životu. Tako sam razmišljala dok sam se pela stazom do križa.
Podgradska đamija u Stocu proglašena je za Nacionalni spomenik BiH. Nalazi se na Mejdanu u Maloj Čaršiji na lijevoj obali Bregave. Zaista impozantan vjerski spomenik kulture.
Manastir Žitomislići iz 16 vijeka nalazi se u kotlini na putu iz Mostara. I on je proglašen za Nacionalni spomenik BiH.
Na putu prema Stocu, negdje na samom ulasku nalazi se nekropola Radimlja. To je jedna od najvrijednijih i najznačajnijih nekropola u BiH.
Savjetujem da za uspomenu kupite magnet. Magneti su ručni rad djece sa posebnim potrebama.
Stolac je predivan gradić na obali Bregave, a iznad stari grad Vidoški. Ponovo penjanje ovaj put na brdo Križevac. Pogled sa vidikovca u starom gradu prostire se na cijeli Stolac.
A onda smo iz auta ugledali ovo!!!
Počitelj naselje na sjeveru Čapljine iz 14 vijeka. Ovo naselje je nominovano za UNESCO-v popis mjesta svjetske baštine. Ponovo parkiranje i penjanje do kule na vrhu brda.
Umorni od maratonskog hodanja dva nepuna dana,,, od penjanja na nekoliko različitih brda,,, od šetnje po raznim gradovima i naseljima svratili smo u Jablanicu. Dosta je bilo stajanja pokraj puta vrijeme je da ručamo, spakujemo telefon, fotografije, utiske, uspomene i polako krenemo kući.
Više fotografija i video zapise potražite na fejsbuk stranici ovdje
Posjetite instagram profil ovdje
123

8 thoughts on “Hutovo blato (ptičji rezervat)

1. Povratni ping: Sasvim neobična priča

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )