Fam trip-Sutjeska

Rekla sam vratit ću se opet, i vratila sam se.

Kada sam krajem februara posjetila Sutjesku bila sam oduševljena. Oduševila me svojim planinskim vrhovima. Podsjetila me na dom,,,, na vrhove Bjelašnice. Na mjesto u kojem sam nekada živjela. Kupila me svojom: ljepotom, jednostavnošću, čistoćom, mirom, ljudskom dobrotom, neposrednošću… Oduševili su me ljudi koji tu žive svojom jednostavnošću i susretljivošću.

Prošli put bila je zima, tako da su se mnoge prirodne ljepote dale samo naslutiti. Kako je to bilo prošli put pročitajte ovdje.

Ovaj put nisam ni znala šta da očekujem od svega. Pomalo me je plašila misao:

Očekuju li oni nešto od mene???

Putovanje autobusom u BiH uopšte nije „avanturistički privlačna“  misija. Od Bratunca do Tjentišta promijenila sam tri autobusa. Vožnja je trajala satima. Na autobuskoj stanici u Foči ulazi čovjek i prilazi mi sa osmjehom:

-Ja vas znam gospoja?!!

-Znamo se znamo, kažem. Bio je to jedan mještanin Tjentišta. Prošli put kada smo razgovarali objasnio nam je kako da dođemo do groba Save Kovačevića. Ispričao nam je i mnogo podataka o istoriji parka. I tako,,, priča je počela. Kao da smo pola života proveli zajedno. To je ona jednostavnost koja mi se ovdje dopala.

Za ova tri mjeseca koliko je prošlo od moje posjete mnogo toga se promijenilo. Radovi na renoviranju su privedeni kraju. Hotel Mladost je spremno primio prve goste. Iznenadila sam se koliko je bilo stranaca već prvog dana. Obnovljen je i otvoren muzej. Nestao je materijal, miješalice i mašine sa platoa ispred hotela.

Malo po malo do šest sati već se iskupila cijela ekipa. Domaćini su nam priredili nekoliko iznenađenja. Odmah poslije pozdravnog govora zamolili su nas da izađemo u predvorje hotela. Tu su za nas braća Teofilovići otpjevali nekoliko numera.

20190524_181450

Svaki učesnik je dobio i kesu sa poklonima. Da sam na njihovom mjestu, ovu čokoladu bih uvrstila u ponudu sa suvenirima koje je moguće kupiti na recepciji hotela. Ja sam poželjela nekoliko ovakvih čokoladica da ponesem svojim prijateljima.

60907719_1123065401207241_7768279843304636416_n

Planirali smo izlet do obližnjih vidikovaca. Sve nas je pomalo plašila misao kakav će biti sljedeći dan? Hoće li padati kiša?

Na recepciji hotela i u info centru Nacionalnog parka fizički spremnije osobe mogu iznajmiti bicikla. Za one poput mene na raspolaganju je kombi ili džip.  Važno je znati da je Perućica strogo zaštićen prašumski rezervat obavezna je dozvola uprave parka i angažovanje vodiča. Ulaznica u Nacionalni park se plača i košta pet maraka po osobi.

20190525_090111

Sjeli smo u kombi i krenuli do prvog vidikovca. Koliko god da se bojim dubine toliko se plašim i visine. Prilično dobar makadamski put, nije mi djelovao sigurno na pojedinim mjestima. Dobro poznajem sebe i znam da sam prebukirana različitim neosnovanim strahovima. Tišina je bila ona koja me je smirivala.

Od glavnog puta do vidikovca Bekšita pješačili smo skoro dvadeset minuta. Na nadmorskoj visini od 1240 m. sa dva platoa povezana stazom pružao se pogled koji nas je ostavljao bez daha na: Volujak, Maglić i vodopad Skakavac. Visina vodopada je oko sedamdeset metara.  Uvijek sam se pitala gdje se tačno nalazi ta Perućica? Sad sam je napokon posjetila.

Untitled collage-9

 

Ponovo vožnja kombijem, ovaj put do Prijevora,,, Na platou ispod Maglića pružio se pogled na lanac planinskih vrhova,,,, i katune.  To su male kamene kolibe.

20190525_125750-1.jpg

 

 

Maglić je inače dinarska planina. Nalazi se na granici sa Crnom Gorom. Ima najviši vrh u Bosni i Hercegovini 2386 m. Vjerujem da je ovo jedan od najljepših vidikovaca ne samo u Nacionalnom parku Sutjeska.

Untitled collage-2

Prilikom planiranja izleta sa upravom Nacionalnog parka moguće je dogovoriti ručak u prirodi. U ponudi su lanč paketi i jela sa menija. Kao i kafa i čaj po želji, sve je podređeno željama gostiju.

Untitled collage-3

Svaki milimetar je idealan za fotografisanje. Ovdje je suvišna upotreba filtera. Uživanje koje nudi ovdašnja priroda sad se već uveliko naslućivalo.

Ovo je mjesto na kojem se sve zaboravlja. Tu nema žurbe, svakodnevnih stresova, poslovnih problema,,, Tu ni mobilni nema dometa. Dobar je osjećaj mira koji se osjetio kamo god da smo krenuli. Vrijeme kao da je stalo. Bili su tu samo vrhovi Maglića, malo snijega po obroncima i cvijetna livada.

I priroda ko da je ovdje na par dana zastala. U isto vrijeme tu su se sreli proljeće i zima.

Untitled collage-4

Na povratku stali smo i na vidikovcu Dragoš Sedlo. Od glavnog puta udaljen je samo dvjesto metara. Nalazi se na nadmorskoj visini od 1280 m.

Za jedno ovakvo putovanje obavezne su gojzerice, i malo toplija odjeća. Decenijama se ovdje korijen stabala poput vena usijecao u divlje predjele Perućice.

Untitled collage-5

Tu nije bio kraj. U večernjim satima posjetili smo obnovljeni muzej. On je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu izložena je maketa spomenika, nalazi se kafe i sala za konferencije. U drugom dijelu je muzejska postavka predmeta iz drugog svjetskog rata.

Untitled collage-8

Smještaj u hotelu Mladost je pristojan. Više prilagođen za dječje ekskurzije, škole u prirodi i rekreativne nastave.

Untitled collage-6

Za one koji vole malo više luksuza, dostupni su apartmani Silver 1 i Silver 2.

Untitled collage-7

Ima onih koji će odmah reći:

-Nemam ja pare za to. Prvo provjerite cijena je zaista prihvatljiva posebno za veće grupe. Možete provjeriti na linku ovdje

Ostalo je još da se vratim kući. Ponovo pakovanje i vožnja autobusima. Znam nedostajat će mi ova mirna dolina. Morat ću opet da se vratim. Zelengora je čini mi se prelijepa, a  ostala mi je potpuno nepoznata.

Više fotografija na FB stranici

I na Instagranu


14 thoughts on “Fam trip-Sutjeska

    1. Poziv je bio za novinare i turističke organizacije. Ja sam se prijavila sa pitanjem “A mogu li blogeri biti dio ove priče”? Bilo je par momaka iz Srbije profesionalnih fotografa koji na instagramu imaju dosta pratilaca. Bio je par iz Holandije, engleske… Ja se nadam da će ova priča stići do mnogih. Šteta je ne posjetiti jedno ovakvo mjesto.

      Volim

  1. Eto, dokaz da je taj posao radio neko ko ne poznaje dobro internet i marketing na njemu. Antologijski primer marketinškog promašaja je kada je nekadašnja niška EI izlagala na sajmu nove tipove radio aparata i anketirala mlade ljude,pa na osnovu toga određivala koje će pustiti u proizvodnju. Zaboravili su jedno da su o kupovini odlučivali stariji, roditelji i babe i dede, a ne oni. Ali… naša posla.

    Liked by 1 osoba

      1. Bilo bi divno kada bi se ljudi, i inače, ne samo ovdje, prilikom komentarisanja zadržali na onome što znaju, a ne na onome što misle da znaju. Sve bi bilo daleko bolje.

        Volim

    1. Poziv za obilazak Nacionalnog Parka Sutjeska – FAM trip

      Nacionalni park Sutjeska u maju 2019. godineorganizuje drugo po redu studijsko putovanje i obilazak Nacionalnog parka Sutjeska – FAM trip, za predstavnike turističkih agencija koje se bave receptivnim turizmom i medije sa prostora Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Hrvatske, te drugih evropskih zemalja, odnosno sve novinare i promotere zainteresovane za prezentaciju Nacionalnog parka Sutjeska u svijetu.

      Ovo studijsko putovanje, odnosno FAM trip, je način da se svima gore pobrojanim zahvalimo za dugogodišnju saradnju, ali i da unaprijedimo istu i adekvatno prezentujemo ponudu Nacionalnog parka Sutjeska svijetu. Svi troškovi učešća na FAM tripu osim prevoza do/od Tjentišta su pokriveni od strane organizatora.

      FAM trip će se organizovati u periodu od 24. do 26. maja 2019. godine, stoga, ovim putem pozivamo zainteresovane da se prijave na studijsko putovanje u Nacionalni park Sutjeska popunjavanjem i dostavljanjem prijave na adresu npsutjeska@yahoo.com najkasnije do 15.05.2019. godine.

      Liked by 1 osoba

      1. E da ovako je glasio poziv. Potpuno sam zaboravila. Bili su pozvani i mediji iz regiona. Ne samo novinari kako se meni u prvi mah učinilo. Ovo je nešto što se već drugi put održava, moguće je da postane tradicija u njihovom poslovanju.

        Volim

  2. Vidi ovako: sve može dobro i još bolje. Svako ima plan svojih aktivnosti i misli da zna da radi najbolje. Ali je činjenica da sam ja, kao neko ko je uistinu potencijalni posetilac, ovo saznala od jednog blogera. Ove druge nisam ni primetila, što ne znači da neko drugi nije. Ali je fakat: osobe poput tebe su daleko više upućene na njihovu ciljnu grupu. O poseti mladih odlučuju učitelji, nastavnici, roditelji…a njih je, iskreni da budemo, najmanje na Instagramu.
    E, čini mi se da su ovu stavku, favorizujući Instagram, ako sam dobro zaključila- možda i grešim, malo zapostavii.

    Liked by 1 osoba

  3. Povratni ping: Najbolje iz 2019

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s